"2023 İhracat Stratejisinde Konya Değerlendirmesi"

"2023 İhracat Stratejisinde Konya Değerlendirmesi"

UPS Satış ve İş Geliştirme Direktörü Gostolüpçe:

KONYA (AA) - UPS Satış ve İş Geliştirme Direktörü Serhat Gostolüpçe, "Konya'daki ihracatçıların sayısı artarsa ve ihracat rakamımızı 1,5 milyar dolardan 7,5 milyar dolara çıkarabilirsek hızımızı artırmış oluruz. Ancak o zaman hedefimize ulaşabilir veya aşabiliriz" dedi.

Gostolüpçe, Türkiye İhracatçılar Meclisinin (TİM) eğitim platformu TİMAKADEMİ tarafından Konya'daki bir otelde düzenlenen "2023 İhracat Stratejisinde Konya Değerlendirmesi" toplantısı kapsamında düzenlenen panelde "2023 Yılı 500 Milyar Dolar İhracat Hedefinde Alt Sektörlerin Önemi" konulu sunum yaptı.

Lojistik sektöründe 26 yılı geride bıraktığını aktaran Gostolüpçe, TİM 2023 toplantılarına ise 4. kez katıldığını belirtti. 

Gostolüpçe, Türkiye'nin 2023 yılı ihracat hedefini yakalamak için ihracatçıların hız ve tempolarını artırması gerektiğine dikkati çekerek, "Konya'daki ihracatçıların sayısı artarsa ve ihracat rakamımızı 1,5 milyar dolardan 7,5 milyar dolara çıkarabilirsek hızımızı artırmış oluruz. Ancak o zaman hedefimize ulaşabilir veya aşabiliriz" diye konuştu.

Her şeyden önce ihracatçıların, konulan hedefe inanmaları gerektiğine işaret eden Gostolüpçe, şunları kaydetti:

"Bu davanın en önemli alt bileşenlerinden biri lojistikçilerdir. Bu ülkeden dışarı baktığımda 220 ülke ve özerk bölge görüyorum. Bir lojistikçi olarak aldığım bir kalemi veya herhangi bir şeyi, bu ülkelere götürebilen bir network ve dünya markası... Bu dünya markasıyla çalışacak, onunla işbirliği yapacak diğer dünya markalarıyla bu hedefe varılabilir. Bunu gerçekleştirebilecek kudret de bizim damarımızdaki asil kanda mevcuttur. Bu potansiyel bizim ülke insanımızda vardır."

- Vodafone'dan ihracatçıya destek

Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Engin Aksoy ise Türkiye'nin 2023 yılı hedefine ulaşması için teknolojiye yatırım yapması gerektiğini vurguladı.

Türkiye'de ihracat yapan firmalara yönelik çeşitli anketler yapıldığını anlatan Aksoy, "Türkiye'deki 10 firmanın 4'ü işini internete taşımakla cirosunun artacağına ve iş hacminin büyüyeceğine inanıyor. Bu firmaların yüzde 75'i ise bu teknolojiyi ve interneti nasıl kullanacağı konusunda bilgi sahibi değil" ifadelerini kullandı. 

Aksoy, Vodafone'nun ihracatçıların işlerini kolaylaştırmak adına farklı hizmetleri olduğunu belirterek, şöyle konuştu:

"İşinize özel teknoloji bizde' sloganımız çerçevesinde firmalara hizmet veriyoruz. İşinize özel teknoloji servisi veriyoruz. Mevcut kaynaklarınızla daha verimli çalışmanız için, gerekli teknolojik çözümlere göre işletmenize özel hesaplanan bir endeks geliştirdik. İşletmenizi daha yakından tanımamızı sağlayan soruları içeren bu endeks, sonunda profilinize uygun çözümler sunuyor. Siz de işletmeniz yarına ne kadar hazır öğreniyorsunuz. Vodafone'nun sunduğu 'yarinahazirim.com' hizmeti tamamen ücretsiz. Firmalar dijital indeksi ile çok ciddi maliyet avantajı elde edecektir."

- Microsoft'dan KOBİ'lere "ucuz" teknoloji

Microsoft Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Begim Başlıgil de Microsoft'un KOBİ'lere ucuz teknoloji kullanma imkanı sunduğunu aktardı.

"Kullandığın kadar öde" kampanyası ile KOBİ'lerin yazılım ve teknolojik hizmetleri birim başına ödediğini anlatan Başlıgil, "KOBİ'lerin ihracatını artırması için nitelikli ve kaliteli ürün üretmesi gerekiyor. Bunun için de teknolojiyi kullanması lazım. KOBİ'lere yönelik kampanyalarımızla ucuz ve maliyeti düşük teknoloji fırsatı sunuyoruz" şeklinde konuştu.

Kaynak:Haber Kaynağı