2. Global Satshow

2. Global Satshow

ABS Uydu Üst Operasyon Yöneticisi Youssif:- "Uydu fırlatmak, yörüngede bir lokasyon bulabilmek, Manhattan'da şehir merkezinde bir şey inşa etmeye çalışmak gibi. Çünkü arazi yok, yörüngelerde yer yok artık. Yeni bir uydu için yörüngede yer belirlemek 3-5

İSTANBUL (AA) - ABS Uydu Üst Operasyon Yöneticisi (COO) Muhammed Youssif, uydu fırlatmanın, yörüngede bir lokasyon bulabilmenin Manhattan'da şehir merkezinde bir şey inşa etmeye çalışmak gibi olduğunu belirterek, "Çünkü arazi yok, yörüngelerde yer yok artık. Yeni bir uydu için yörüngede yer belirlemek 3-5 yılınızı alıyor." dedi.

Anadolu Ajansı'nın "Global İletişim Ortağı" olduğu, Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneğinin (MÜSİAD) stratejik partnerliğinde, EMEA Uydu Operatörleri Birliği (EMEA Satellite Operator's Association - ESOA) ev sahipliğinde, uydu ekosistemi derneği GVF ve dünyanın en geniş profesyonel ağ yapılanması SSPI'nın destekleriyle düzenlenen 2. Global Satshow ikinci gününde devam ediyor.

Youssif, 2. Global Satshow kapsamında düzenlenen "Dünya Çapında Uydu TV'nin Yayılması" başlıklı oturumda, şu an 7 uyduları olduğunu kaydetti.

Videonun dışında veri hizmetleri de verdiklerini anlatan Youssif, uyduda yaklaşık 500 TV kanalları olduğunu, şu an Kuzey Amerika hariç her yeri kapsadıklarını dile getirdi.

Youssif, 3-4 yıl önce videonun işlerinin sadece yüzde 10'unu oluşturduğunu, şimdi ise yüzde 45'i haline geldiğine dikkati çekerek, büyümenin videoda olacağını düşündükleri bilgisini verdi.

Teknolojideki gelişmelerin daha önce örneği görülmemiş şeylere yol açtığını aktaran Youssif, sözlerine şöyle devam etti:

"Uydu ve kablo yayıncıları internet erişim sağlayıcıları haline geldiler. Geleneksel TV kanalları giderek geniş banttan sunulmaya başlandı. Mobil operatörler artık ücretsiz içeriğin kontrollerini ellerinde tutuyor. Uydu ve kablo yayınları yapanlar eskiden rekabet ediyorlardı, şimdi iş birliği yapıyorlar."

Youssif, herkesin içeriğin peşinden koştuğunu ve bunun nereden geldiğinin bir önemi olmadığının altını çizdi.

Uydu fırlatmanın detayları bilinseydi ne kadar zor olduğunun anlaşılabileceğini vurgulayan Youssif, şunları kaydetti:

"Uydu fırlatmak, yörüngede bir lokasyon bulabilmek, Manhattan'da şehir merkezinde bir şey inşa etmeye çalışmak gibi. Çünkü arazi yok, yörüngelerde yer yok artık. Yeni bir uydu için yörüngede yer belirlemek 3-5 yılınızı alıyor. Şahsi, kişisel uydu olup olmayacağı konusunda emin değilim. Ama bence uydu maliyetleri öyle bir noktaya düşecek ki, kendi uydunuzmuş gibi düşüneceksiniz. Çünkü ucuz olacak."



- "Şimdi 8K hazırlanıyor"

Vestel Üst Yöneticisi (CEO) Enis Turan Erdoğan ise Vestel hakkında bilgi verdi.

İnsanların TV'de daha geniş ekranlar istediğini belirten Erdoğan, burada 4K ve Ultra HD'nin görüldüğüne işaret ederek, "Hatta şimdi 8K hazırlanıyor." dedi.

EUTELSAT Genel Müdür Yardımcısı Markus Fritz de şirket olarak alanlarında dünyada ilk 3'te olduklarını ve 38'den fazla uyduları bulunduğunu söyledi.

Amaçlarının müşterilerine son kullanım noktasında sinyalleri ulaştırmak olduğunu belirten Fritz, 50 platformları olduğunu, bünyelerindeki 6 binden fazla kanal ile dünyanın her yerine ulaşabildiklerini dile getirdi.

Fritz, müşterilerine sadece veri sunmadıklarını, bunun yanında yüksek hızda internette de sunduklarını ifade etti.

Bir teknolojinin 15 senelik ömrü olduğuna değinen Fritz, inovasyonun uzayda da sürdürülmesi gerektiğinin altını çizdi.

ARRIS EMEA Güney ve Hindistan Bölgesi Genel Müdür Yardımcısı Alper Türken ise şu anda 4K'nın standart bir teknoloji gibi göründüğünü, artık TV izlemenin camın dışını görmeye doğru gittiğini kaydetti.

AA

Kaynak:Haber Kaynağı

Etiketler :