13. Eskişehir Kalite Şöleni

13. Eskişehir Kalite Şöleni

OPET Yönetim Kurulu Kurucu Üyesi Öztürk: "OPET olarak, kararlı, tutarlı ve gerçekten azimli çalışmalarımızla Türk tüketicisine en iyi hizmeti vermeyi hedefledik ve sürekli olarak bunu yapmaya çalıştık"

ESKİŞEHİR (AA) - OPET Yönetim Kurulu Kurucu Üyesi Nurten Öztürk, "OPET olarak, kararlı, tutarlı ve gerçekten azimli çalışmalarımızla Türk tüketicisine en iyi hizmeti vermeyi hedefledik ve sürekli olarak bunu yapmaya çalıştık" dedi.

Öztürk, Türkiye Kalite Derneği (KalDer) Eskişehir Şubesi tarafından bu yıl 13'üncüsü gerçekleştirilen Eskişehir Kalite Şöleni'nin ilk oturumunda yaptığı konuşmada, OPET'in kuruluş tarihi hakkında bilgi vererek, eşiyle öğretmenlik yaparken, madeni yağ satarak bu işe başladıklarını anlattı.

Şirketi kurduktan sonra bir taraftan hizmet edip, diğer yandan burslar ve sosyal sorumluluk projelerini hayata geçirmeye başladıklarını belirten Öztürk, şöyle konuştu:

"OPET olarak, kararlı, tutarlı ve gerçekten azimli çalışmalarımızla Türk tüketicisine en iyi hizmeti vermeyi hedefledik ve sürekli olarak bunu yapmaya çalıştık. 1992- 2002 yılları arasında OPET, Türkiye'nin en büyük akaryakıt dağıtım şirketleri arasına girdi. OPET'in en sevilir, en tercih edilir ve toplum tarafından farklı bir yere konmasının sebebi 2000 yılında başlatmış olduğumuz sorumluluk projelerimizdir."

"Temiz Tuvalet Kampanyası", "Yeşil Yol", "Örnek Köy", "Tarihe Saygı" ve "Trafik Dedektifleri" projelerini hayata geçirdiklerini ve hepsinin sürdürülebilir olduğunu dile getiren Öztürk, "Hizmet çok güzel birşey ama bilinçli yapmak gerekiyor. Biz şuna dikkat ettik, 'gerçekten neyi değiştirebiliriz', 'projeye ülkenin ihtiyacı var mıdır?' Bu özellikleri aradık ve baktık ki başarılı olduk" ifadelerini kullandı. 

- OPET'in başarı sırları

OPET'in başarı sırlarını anlatan Öztürk, "Bugün Türkiye'nin en büyük akaryakıt şirketiyiz. Hiçbir kaçak göçeğimiz olmadan, anormal yöntemler kullanmadan geldiğimiz yer göz kamaştırıcı gözüküyor ve insanlar hayret ediyor" diye konuştu.

KalDer'in müşteri memnuniyeti anketlerinde OPET'in 9 yıldır üst üste sektör birincisi olduğunu anımsatan Öztürk, şunları bildirdi:

"Bu bizim için gurur kaynağı ama hedefimiz hep lider olmak ve sürdürülebilir başarıyı yakalamak. Bugüne kadar neler yaptık? Her şeyden önce herkesin en iyi yapabileceği işi yapması gerekiyor veya mevcut işini sevmeye çalışması lazım. 'Asla pes etmeyin' diyoruz. Çünkü biz kolay pes eden bir milletiz, çok çabuk vazgeçiyoruz. Bir diğer zaafımız eser yaratamamak ve mevcut eserleri koruyamamak. Eser yaratın, yaratılmış eserleri koruyun. Doğaya, çevreye saygılı olun. Hep lider olmak istiyoruz ama liderlik 'ben' demekle değil, 'biz' demekle oluyor. Bu yüzden 'insanlarımızla, müşterimizle varız' diyoruz."

Hedef kitlenin ve güler yüzlü hizmetin önemine de değinen Öztürk, şöyle devam etti:

"Risk almak gerekir, ama kaldırabileceğiniz riskler almak gerekiyor. Tutarlı, takipçi ve birleştirici olmak da çok önemli. Tek başına hiç bir şey olmaz, el birliğiyle ekipler kurarak, yaptıklarımızı takip ederek bir şeyler yapmak ve bildiklerimizi de paylaşmamız gerekiyor. Yöneticilere baktığımızda 'yerime geçer 'diye altındakini bile doğru dürüst yetiştirmeyenleri görüyoruz. Oysa yerimize adam yetiştirmemiz gerekiyor ki bir adım daha ileriye gidebilelim. Peşin fikirli olmamız lazım. Biz OPET'i kurduğumuzda herkes, 'bunlar bir kaç litre satar, sonra kapatır' diyorlardı. Geldiğimiz yer, peşin fikirli olmamamız gerektiğinin kanıtı. Özgüvenli, uyumlu olmak, takım ruhu geliştirmek ve hedef koymak çok önemli. Unutulmayacak işler yapın, iz bırakın, boşa yaşamayın, mutsuzluğa kapılmayın, yaratıcılığınızı öldürmeyin. Biz OPET olarak bunu yapmaya çalışıyoruz."  

Kaynak:Haber Kaynağı