‘112’ gereksiz aramalarla  Başı dertte

‘112’ gereksiz aramalarla Başı dertte

Konya 112 Acil Çağrı Merkezi’ne yapılan 2 milyon 700 bin çağrının yüzde 70’e varan oranda asılsız ve gereksiz yapıldığı ortaya çıkınca Konya Valiliği vatandaşları duyarlı olması yönünde duyuruda bulundu

Konya’da yılda 2 milyon 700 bin çağrı karşılayarak hizmet veren Konya 112 Acil Çağrı Merkezi, 2018 Ocak ayında Emniyet (155), Jandarma (156), Sağlık (112), İtfaiye (110), AFAD (122) ve Orman Yangın (177) birimleri 112 tek numarası ile birleştirildi. Yapılan bu düzenlemenin ardından 8 ay geçmesine rağmen 112 Acil Çağrı Merkezi’ne gelen aramaların yüzde 70’i gereksiz olunca Konya Valiliği duyuruda bulundu.  Valiliğin resmi internet sitesinde yer alan duyuruda gereksiz aramalara karşı 250 lira para cezası kesileceğini yönünde de uyarıda bulundu.

 Konya 112 Acil Çağrı Merkezimizce yıllık yaklaşık 2 milyon 700 bin çağrı karşılanmakta olup bu çağrılardan yüzde 70'inin asılsız ve gereksiz çağrı olduğu sistem kayıtlarından ortaya çıktı. Konya Valiliği, asılsız ve gereksiz çağrıları ortadan kaldırmak için kolları sıvadı. Bu konuda valilikten yapılan açıklamada, “Gereksiz çağrılar yüzünden personelin verimi düşmekte, kaynak israfı yaşanmakta, çağrı karşılayıcı personel gereksiz çağrılarla ilgilenirken acil yardım bekleyen kişilerin "112" ye ulaşmalarında zaman kaybı yaşanabilmekte, bu durum maddi ve manevi kayıplarla hatta can kayıplarıyla sonuçlanabilmektedir. Bu tür olumsuz durumların önüne geçilebilmesi amacıyla Valiliğimizce  birtakım düzenlemelerin yapılması uygun görülmüştür” denildi.

PARA VE HAPİS CEZASI GELECEK

Konya Valiliği tarafından yapılan açıklamanın devamında 112 Acil Çağrı Merkezi’ne yapılan asılsız ve gereksiz çağrıların tespit edileceği, akabinde bu kişilere 250 lira para cezası kesileceği uyarısında bulunuldu. Kabahatler Kanunu kapsamına giren ‘Asılsız ve gereksiz çağrılar’ cezasını hangi kurum arandı ise o kurum verecek. Cezalar sadece para cezasıyla kalmayacak. Asılsız ihbar dışında kalan (taciz, küfür içerikli konuşma, müzik dinletme, arayıp kapatma vb.) gereksiz aramalarla meşgul edilmesi, çağrı karşılayıcı personelin görevini yapmasının engellenmesi, çalışma veriminin düşürülmesi ve acil yardım hizmetlerinin sunulmasında zaman ve kaynak kaybına neden olan aramalar, "emre aykırı davranış" kapsamında değerlendirilerek 112 acil çağrı hattını gereksiz yere meşgul edenler hakkında Valilik tarafında idari yaptırım uygulanacak.  Ayrıca fiilleri Türk Ceza Kanunu kapsamına girenler hakkında Cumhuriyet Başsavcılığına suç duyurusunda bulunulacak. Servet R. Çolak-Memleket