• BIST 90.383
  • Altın 145,017
  • Dolar 3,6117
  • Euro 3,9021
  • Konya 13 °C
  • Kanada'da Kur'an-ı Kerim'e çirkin saldırı!
  • Araç sahiplerine müjde! İndirim geldi
  • İsmailağa Cemaati referandum kararını açıkladı
  • Kanada'da Kur'an-ı Kerim'e çirkin saldırı!
  • Araç sahiplerine müjde! İndirim geldi
  • İsmailağa Cemaati referandum kararını açıkladı

10’suz 2015’e girilmez

Ayşe Duran

2014’e tüm güzelliğiyle, hüznüyle, sevinciyle ve yorgunluğu ile veda ederken yepyeni bir yılın ilk pazarında sizlerle buluşmak bana ayrı bir mutluluk veriyor. Her zaman güzel bir inanış vardır ‘ Yeni yıla nasıl başlarsan öyle devam eder’. Açıkçası bende bu inanışa fazlası ile inananlardanım. O zaman gelin birlikte yeni yıla yepyeni bir sayfayla merhaba diyelim.

 

1. Adım: ‘Önce İnan’

Her zaman olduğu gibi yapacağınız her işe inanarak başlayın ki sonucunda başarıyı yakalayın. Yıllarca ‘diyet’ kelimesi farklı şekillerde empoze edildi. Başından beri gerek yazılarımda, gerek televizyon programlarımda, gerek danışanlarıma diyet algısını değiştirmeye çalışıyorum. Diyet kesinlikle aç kalmak ya da ot, çöp yemek değildir. Bu inanıştan vazgeçin. Eğer bu inanıştan vazgeçemezseniz vermek istediğiniz kilolardan da kurtulamazsınız. Unutma başarmak için önce inan.

 

2. Adım: ‘Güven Duy’

Kilo vermek diyetisyen eşliğinde doktor ve yerine göre psikolog ile de beraber yürütülen meşakkatli bir süreçtir. Özellikle gittiğiniz diyetisyeninize güven duymalısınız. Çünkü diyetisyen danışan ilişkisi, hasta hekim ilişkisinden daha farklıdır. Diyetisyene kilo vermek için gelen, hele ki daha önce ki yıllarda kilo vermek için defalarca denemiş birisiyse… O kişi öncelikle diyetisyene güven duymalı. Diyetisyen ve danışan arasında ki o güven duygusu yakalanamazsa sonuç pek başarılı olmayacaktır.

 

3. Adım: ‘İstikrarlı Ol’

Başladığınız bir işin sonunu getirmeden yarım bırakırsanız hem o işte aklınız kalır hem de başarısız olursunuz. Düzenli kontrollerde daima başarı daha çabuk yakalanır. İdeal kilonuza ulaşmadan kesinlikle tedavinizi yarım bırakmayın.

 

4. Adım: ‘Yeterli ve Dengeli Beslen’

Her kişinin günlük alması gereken kalori miktarı farklıdır. Eğer günlük almanız gereken kalorinin üstünde beslenirseniz kilo almaya devam edersiniz. Her kişinin günlük gereksinimi de farklıdır. Çünkü her insanın çalışma koşulları, günlük aktivitesi, boy ve kilosu, yaşı farklı olduğu için diyet kesinlikle kişiye özgüdür.

 

5. Adım: ‘Az Ye, Sık Beslen’

Güne mutlu ve zinde başlamak için mutlaka kahvaltınızı yapın. Güne kahvaltıyla başlamazsanız bir sonra ki öğünlerde iştah kontrolünü sağlamak çok güç olacaktır. Sağlıklı bir kahvaltıyla gün daha güzel başlar. Aynı şekilde öğle ve akşam yemeklerine de dikkat edin. Ana yemek porsiyonlarınızı küçültün, salatanın tüm öğünlerde olmasına dikkat edin. Liften oldukça zengin olan salatalar size iştah kontrolünü sağlamanıza yardımcı olacaktır.

 

6.Adım:  ‘Ara Öğün Yap’

Günde 2 ya da 4 kere minik atıştırmalıklar yapın. Ara öğünler ortalama 150 kaloriyi aşmamalıdır. Minik bir ara öğünden kaçarken bir sonra ki ana öğününüzdeki kalori tüketimi 3 katına çıkabilir. Unutmayın size iştah kontrolü sağlayan ve kilo denetimine esas yardımcı olan ara öğünlerdir.

 

7. Adım: ‘Renkli ‘Beslen’

Menülerinizin rengârenk olması çok önemli. Sofranızda mutlaka çeşitli renkleri bulundurun. Tek tip beslenmeyin. Menülerinizi yeşillik, havuç gibi sebzelerle renklendirmek daha kolaydır.

 

8. Adım: ‘Su İç’

Cilt sağlığınız ve metabolizmanız için günde mutlaka en az 8 bardak su tüketin. Yemeklerle birlikte, yemekten hemen önce, yemekten hemen sonra su tüketmeyin. Suyunuzu yemeklerden 30 dk önce veya daha önce, yemeklerden 30 dk sonra veya daha sonra tüketmeye özen gösterin.

 

9.Adım: ‘Hareket Et’

Özellikle kış aylarında fiziksel aktivite azaldığı için kilo almaya daha meyilli bireyler haline geliriz. Bunun için aktiviteyi asla es geçmemek lazım. Günde 45 dk tempolu yürüyüş ya da plates hareketleri yapılabilir. Evin içerisinde bile 2 saatten uzun süre oturmayın mutlaka hareket edin.

 

10. Adım: ‘Harekete Geç’

Tüm maddelerin farkına varabildiğimize göre beklemek için daha fazla vakit kaybetmeyelim ne dersiniz? Mutlaka yediklerinizin günlüğünü tutun. Otokontrol için size çok faydası olacaktır. Aslında herkes kendinin doktorudur. Önce ruhunuzu dinleyin sonra onu en iyi şekilde besleyin.  Mutlu yıllar.

 

 

UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2008 Memleket | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0332 352 16 16 | Faks : 0332 352 11 66 | Haber Scripti: CM Bilişim